İnternet’te Sansüre Karşı Ortak Platform Deklarasyonu

İnternet’te Sansüre Karşı Ortak Platform Deklarasyonu

23 HAZİRAN 2010 ÇARŞAMBA

Sendikalardan İnternet Sansürüne Karşı Basın Açıklaması


Temel Hak ve Özgürlükler Engellenemez
1. Internet kullanıcılarının düşünce özgürlüğü ve bilgiye erişim hakkı engellenemez.
2. Türkiye’de bireylerin, kurumların, ve şirketlerin bilişim alt yapılarını istedikleri şekilde oluşturmaları ve istedikleri servislerden yararlanmaları engellenemez. Sansür ülke ekonomisine de kabul edilemez bir bedel yüklemektedir.
Hukuka Aykırı, Ölçüsüz ve Keyfi İdari İşlem Demokratik Hukuk Devletinde Kabul Edilemez
3. 03 Haziran 2010 tarihinden beri Google servislerine uygulanan dolaylı sansür Anayasa’ya ve hukukun temel ilkelerine aykırıdır. BTK ve TİB tarafından alınan karar ve uygulama ölçüsüz ve tutarsız bir uygulamadır. Bu konuya ilişkin yapılan açıklamalarda, idarenin böyle bir yetkisinin olmadığı vurgulanmıştır. Nitekim, Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı talebi ile Ankara 1. Sulh Ceza Mahkemesi tarafından 17.06.2010 tarihinde YouTube sitesine erişim sağlayan 44 IP adresini engelleme kararı daha önce yapılan işlemin yetki bakımından hukuka aykırı olduğunu ispatlanmıştır.
4. 1. Sulh Ceza Mahkemesi’nin 17.06.2010 tarihinde verdiği ek karar, yetki sorununu çözmüş bulunmakla birlikte, kullanıcıların anayasal haklarını dikkate almadığı için yanlıştır ve en kısa sürede kaldırılması gerekir.
Sansür Amaçlı Kullanılan 5651 Sayılı Kanun Kaldırılmalıdır
5. Erişim engelleme hukuka aykırı içeriği engellemede yetersiz bir yöntemdir. Mevcut engelleme yöntem ve araçlarının hiçbiri hukuka aykırı olduğu veya çocuklar açısından uygun olmadığı iddia edilen içeriğe ulaşmayı engelleyecek etkili bir çözüm sunmamaktadır. Erişim engelleme ile iddia edilen suçu işleyenden ziyade tüm Internet kullanıcıları cezalandırılmaktadır. Eğer filtre kullanımı gerekli görülüyorsa, bu kullanım bireyler tarafından kendi kişisel bilgisayarları üzerinde gerçekleştirilmelidir.
6. Ayrıca, engelleme kararları sadece hukuka aykırı olduğu iddia edilen içeriğe değil, bu sistemlerin tümünün çalıştığı tek bir alanın içeriğinde bulunan milyonlarca yasal sayfa ve dosyaya da erişimi imkânsız kılmaktadır. Bu nedenle, 5651 sayılı Kanun ve uygulaması, Anayasa’da öngörülen ve AİHM tarafından geliştirilen zorunluluk ve orantılılık testlerinin gereğini yerine getirememektedir.
7. 5651 Sayılı Kanunun uygulanması sansürle aynı kapıya çıkmaktadır. Türkiye’de mahkeme kararları ve idari engellemelerle 5000’den fazla web sitesi şu anda erişime kapatılmış bulunmaktadır. Yüzlerce web sitesi de 5651 Sayılı Kanun’un kapsamı dışında engellenmiştir. Mevcut rejimin taşıdığı esasa ve usule dair eksiklikler ifadeyi sansürleyen ve susturan bir yapı oluşturmuştur. Kanun ve uygulamasının etkileri geniştir, yalnızca ifade özgürlüğünü değil, özel yaşamın gizliliğini ve adil yargılanma hakkını da ihlâl etmektedir. Demokratik bir toplumda sansürün bu ölçüde yaygınlaşması kabul edilemez.
8. 5651 Sayılı Kanun Kaldırılmalıdır. 5651 Sayılı Kanun, çocukları hukuka aykırı ve zararlı İnternet içeriğinden korumak amacıyla hazırlanmıştır. Fakat benimsenen engelleme politikası, hükümetin çocukları koruma amacının çok ötesine geçmektedir. Uygulamada yaygın olarak görünen sonuç, hukuka aykırı olmayan içeriğin ve 03 Haziran 2010’dan itibaren Google şirketinin Türkiye’den milyonlarca kişi tarafından kullanılan 40’a yakın servisine yetişkinlerin erişiminin ve bu servislerin kullanılmasının yasaklanması olmuştur.
Çocukların Zararlı İçerikten Korunması için Öngörülen Devlet Politikası Yetişkinleri Etkilememelidir
9. Hükümet, mevcut politikası yerine çocukları gerçekten zararlı İnternet içeriğinden korumak için yeni bir politikayı katılımcı bir şekilde geniş kamuoyu desteği (sivil toplum, akademi, ve özel sektör) ile geliştirmelidir. Ancak bu yeni yapılanma, çoğunluğun ahlaki değerlerini diğerlerine dayatacağı bir çalışma olmamalıdır. İnternet düzenlemesine ilişkin yeni politika, ifade özgürlüğüne ve yetişkinlerin her türlü İnternet içeriğine erişim ve tüketim haklarına saygı temelinde geliştirilmelidir. Bu ilkeleri içeren yeni politika, şeffaf, açık, katılımcı, ve çoğulcu bir yöntemle belirlenmeli ve hayata geçirilmelidir.
10. Vatandaşların Anayasa’da güvence altına alınan temel hak ve özgürlüklerini korumak hükümetin ve idarenin asli görevidir. Bu güvencenin sağlanmaması halinde sorumluların istifa etmesi demokratik bir toplumun zorunlu sonucudur. Bu nedenle, yukarıda sayılan önlemleri en kısa sürede almamaları halinde gelişmelerden sorumlu Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı İnternet Daire Başkanlığı Başkanı Sayın Osman Nihat Şen, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Sayın Tayfun Acarer ve Ulaştırma Bakanı Sayın Binali Yıldırım’ın istifa etmesi acil bir zorunluluk haline gelecektir.
IMZALAYANLAR:

  1. Cyber-Rights.Org.TR – – Ziyaret Et
  2. İNETD (Internet Teknolojileri Derneği) – – Ziyaret Et
  3. Türkiye İnsan Hakları Vakfı – – Ziyaret Et
  4. Bianet, Bağımsız İletişim Ağı – – Ziyaret Et
  5. Elektrik Mühendisleri Odası – – Ziyaret Et
  6. Türkiye Gazeteciler Cemiyeti – – Ziyaret Et
  7. SansüreSansür – – Ziyaret Et
  8. Arı Hareketi – – Ziyaret Et
  9. Netdaş – – Ziyaret Et
  10. Engelli Web – – Ziyaret Et
  11. Ekşi Sözlük – – Ziyaret Et
  12. Korsan Partisi Oluşumu- – Ziyaret Et
  13. Gelecekonline – – Ziyaret Et
  14. Neonebu.com – – Ziyaret Et
  15. Alternatif Bilişim – – Ziyaret Et
  16. Linux Kullanıcıları Derneği – – Ziyaret Et
  17. MilliMotor – Ziyaret et / Ziyaret Et
  18. Pardus Kullanıcıları Derneği – – Ziyaret Et
  19. 3H Hareketi – – Ziyaret Et
  20. Korsanparti – Korsan Partisinin Korsanı – – Ziyaret Et
  21. Sunipeyk – – Ziyaret Et
  22. MMistanbul.com – – Ziyaret Et
  23. Muz Cumhuriyeti – Sansüre Karşı Ekşi Sözlük Zirvesi [muzcumhuriyeti@googlegroups.com]
  24. Yeşiller Partisi Korsan Cephesi – – Ziyaret Et
  25. Java Teknolojileri ve Programcıları Derneği – – Ziyaret Et
  26. TiEV – Tüm Internet Evleri Derneği – – Ziyaret Et
  27. Antikapitalist Öğrenciler – – Ziyaret Et
  28. Fotograf Web TR – – Ziyaret Et
  29. Genç Siviller – – Ziyaret Et
  30. Türkiye Zeka Vakfı – – Ziyaret Et
  31. Bilgi Sözlük – – Ziyaret Et
  32. Türk Kütüphaneciler Derneği (TKD) – – Ziyaret Et
  33. Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği (ÜNAK) – – Ziyaret Et
  34. Sakarya Bilişim Sektörü Derneği (SABİDER) – – Ziyaret Et
  35. Bilgi Teknolojileri ve Eğitim Derneği (BİLTEDER) – – Ziyaret Et
  36. İnşaat Mühendisleri Odası (TMMOB) – – Ziyaret Et
  37. Halkın Gündemi Haber Ağı – Ziyaret Et
  38. Bilişim Muhabirleri Derneği (BMD) – Ziyaret Et
  39. Kaos GL – Ziyaret Et
  40. İTÜ Sözlük – Ziyaret Et
  41. Naçizane Sözlük – Ziyaret Et
  42. OyunManiac – Ziyaret Et
  43. Ortak Yaşam Portalı – Ziyaret Et
  44. Photoshop Magazin Dergisi – Ziyaret Et
  45. Haberdar@ – Ziyaret Et
  46. PrenseseMektuplar – Ziyaret Et
  47. Acıpatlıcan.com – Ziyaret Et
  48. Yer Altı Zombileri – Ziyaret Et
  49. Kötü Sözlük – Ziyaret Et
  50. Tutuklu Gazetecilerle Dayanışma Platformu [tutuklugazeteciler@mynet.com]
  51. yerbilimleri.com – Ziyaret Et
  52. Futuristika – Ziyaret Et
  53. Türkiye Sansür Ayıbından Kurtulmalı! Grubu – Ziyaret Et
  54. düşLE Edebiyat Dergisi – Ziyaret Et
  55. Mavi Kablo – Ziyaret Et
  56. Bilişim ve İletişim Emekçileri Derneği (BİTDER) – Ziyaret Et
  57. Özgür Bilişim Derneği – Ziyaret et

Deklarasyonu bireysel olarak imzalamak ve mevcut imzaları görmek için tıklayınız.

Yoruma kapalı.